Lager för att undvika idag: Enbridge Inc (USA) (NYSE: ENB) Enbridge Inc (USA) (NYSE: ENB) öppnade dämpad i morse (föll 1.2 från 10:25 EST 17 februari 2017 Källa: Google Finance) efter gruppen rapporterade ett lägre justerat resultat per aktie på 56 cent i fjärde kvartalet 2016 slutade 31 december, vilket missade analytikernas uppskattningar för det justerade resultatet per aktie på 58 cent. Företaget hade dock rapporterat den justerade omsättningsökningen på 5 procent till C9.34 miljarder under fjärde kvartalet 2016 och slog analytikernas uppskattningar för intäkter på C9.31 miljarder. ENB har köpt en 49,9 procentandel i EnBWs 1,8 miljarder euro (US1,9 miljarder) Nordsjön offshore park Hohe See. Hohe See med en planerad kapacitet på ca 500 megawatt (MW) är en av Europas största vindkraftparksprojekt och kommer att bli EnBWs största park hittills. Koncernen har som målsättning att öka andelen förnybara energikällor i sin generationsblandning till mer än 40 procent år 2020 från 19 procent 2012. Bolaget har redan finansierat sin investering genom finansieringstransaktioner under fjärde kvartalet förra året, främst genom den föredragna andelen och hybridinstrument erbjudanden. ENB har förvärvat 49,9 procent av aktierna i Hohe See, medan EnBW behåller resterande 50,1 procent av aktierna. Dessutom har Federal Trade Commission godkänt en 28-miljarder fusion av ENB och Spectra Energy Corp. med villkor som kommer att skapa det största nordamerikanska energiinfrastruktureringsföretaget. ENB: s rörledningar skickar huvudsakligen kanadensisk råolja från oljesand till raffinörer på amerikanska Gulf Coast, medan Spectras-nätverket skickar naturgas till U. S. East Coast. Vidare äger ENB Walker Ridge Pipeline medan Spectra har en indirekt andel i den konkurrerande Discovery Pipeline genom sitt intresse för DCP Midstream. När avtalet är klart kommer fusionen att ge ENB äganderätt i de två närmaste rörledningarna i delar av Mexikanska golfen. Transaktionen förväntas stängas under första kvartalet i år. ENB har fortsatt att framgångsrikt genomföra sitt tillväxtkapitalprogram, vilket innebär att 2 miljarder projekt tas i bruk under 2016. ENB har förklarat det kvartalsvisa gemensamma utdelningsutdelningen på 0,583 per stamaktie, som betalas den 1 mars 2017, vilket är en ökning med 10 kvartalsvis. Under tiden har ENB och Enbridge Energy Partners, L. P., meddelat att den tidigare offentliggjorda transaktionen för att förvärva ett effektivt intresse på 27,6 procent i Bakken Pipeline System (Bakken Pipeline eller Systemet) har stängts när de slutliga villkoren har uppfyllts. ENB-aktien har stigit 32.53 på ett år (källa: Google Finance). Inledd: 27 Dec 2011, 08:53 Inlägg: 10883 Plats: St. Petersburg Den äldste Scrolls Skyrim (TES Skyrim) Grafisk mod ENBSeries patch ENBoost 0.229 Added parallax for vatten, det använder alfakanalen på normala kartor, kontrollera om din favoritvattenmod är uppdaterad eller redigera den texturerar dig själv. Vit alfa (som standard för icke-alfastrukturer) betyder ingen parallax. Gjorde tillfällig lösning för kritiska AMD-drivrutiner buggar när vatten aktiveras, till kostnaden för prestanda för andra effekter. Mycket noticable med gamla videokort som gf9600 med inte mycket shader-behandlingsenheter och nästan osynliga på dx11 generationens videokort. Core i5-4690K 3,5 GHz, 16 Gb ram, GeForce 650 Ti 2 Gb, X-Fi Xtreme-musik, WinXPWin7 Jag är INFP, inte den brutala, godamnit. Anställd: 03 okt 2012, 06:12 Inlägg: 376 Plats: Ottawa, Kanada Boris. Jag tror att det skulle vara lättare för dig om du kan ge en växling av sorter för att använda den äldre versionen av vattenskärmarna för AMD, som om du gjorde OldType for SSAO och lämna en varning om att shaders inte kommer att kompilera för AMD Användare om det nyare alternativet vattenskyddet är aktiverat. På så sätt behöver du inte oroa dig för att hitta en fix tills något kommer upp. För närvarande verkar det bara 7000-serierna AMD-användare får inga problem från ENB-användare av äldre AMD-kort skulle vara bättre med det gamla alternativet för vattenskuggning. Eller du kan bara använda en detektor för att inaktivera den del av koden som inte är kompatibel med AMD-kort, till exempel. Vad tycker du Mindre besvär för dig, säger Id. Intel Core i7 4790K 4,3 GHz MSI Z97 SLI Krait Edition Moderkort NVIDIA - EVGA GTX 1080 SuperClocked 32 GB DDR3 Consary Vengeance Memory 1866 MHz Samsung 850 EVO 500 GB SSD Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Boris. Jag tror att det skulle vara lättare för dig om du kan ge en växling av sorter för att använda den äldre versionen av vattenskärmarna för AMD, som om du gjorde OldType for SSAO och lämna en varning om att shaders inte kommer att kompilera för AMD Användare om det nyare alternativet vattenskyddet är aktiverat. På så sätt behöver du inte oroa dig för att hitta en fix tills något kommer upp. För närvarande verkar det bara 7000-serierna AMD-användare får inga problem från ENB-användare av äldre AMD-kort skulle vara bättre med det gamla alternativet för vattenskuggning. Eller du kan bara använda en detektor för att inaktivera den del av koden som inte är kompatibel med AMD-kort, till exempel. Vad tycker du Mindre besvär för dig, säger Id. Jag skulle inte göra det här. Väl. Jag skulle göra det som en absolut sista utväg. Om du kan räkna ut ett sätt att få de nya vattenskyttarna att fungera skulle jag göra det. Jag använder en AMD 6850HD och den är inte gammal. I5-6600k - Nvidia GTX 970 - 16Gb ram 3200mhz Anställd: 27 dec 2011, 08:53 Inlägg: 10883 Plats: St. Petersburg electricsheep26354 Arbeta bra, ladda om sidan med F5-tangenten. Jag kan inte byta kod baserat på videocardmodell och kan inte upptäcka om det fungerar eller inte, för i samlingsstadiet fryses allt istället för returfel. Om mod jobbar nu för testad radeon 4850, men fortfarande inte fungerar för wrestling, betyder det bara att bugg är ännu sämre och jag kan inte använda några shaders skrivna i montering (det är som kod i slutet av enbeffect. fx-filen). Tvärtom måste monteringskoden fungera helt och hållet samma för alla videokort, eftersom det redan är optimerat, bara springa och njuta, men amd är speciellt (och fanboys också). Jag hatar spel som har dålig grafik för vissa videokort, det beror på ass slaves utvecklare och chefer i 99,9 fall, men den här gången finns det ingen lösning, det är den mest hemska buggen i amd jag vet. Kommer att försöka konvertera montering till hög nivå, men det är mycket extra arbete och jag kommer inte göra det för gamla mods. Core i5-4690K 3,5 GHz, 16 Gb ram, GeForce 650 Ti 2 Gb, X-Fi Xtreme-musik, WinXPWin7 Jag är INFP, inte den brutala, godamnit. Joined: 27 Dec 2011, 08:53 Inlägg: 10883 Plats: St. Petersburg evok99 Tyvärr, jag glömde ditt problem, gissa det på grund av vatten för då för AMD. CruNcher När det gäller din undervattensfråga vet jag inte. Problemet är att vattenytan inte alltid görs medan kameran är under vattnet, så jag har inga data för projektion. Att använda någon gammal eller bara animerad falsk konsistens är inte heller en lösning, för att undervatten dimma och döv är helt samma sak som dimmigt titta på regnigt väder, eget speldocka (synlig med fliknyckel), det tar mycket tid att hitta ut vad som är under vattnet. jag menade skärmdumpfunktionen i ENB jag upplever någonting udda under vatten im utlöser en animationscykel med framåtknappen och samtidigt trycker jag på skrivskärmsknappen och rendering fryser. Det är inte för mig, som jag förstår från beskrivning bara ett annat spel eller annan programvarugjuta (multithreading bugs är alla snälla aldrig förväntat av någon). Allt är helt avskilt utan avhängighet av något slag. Core i5-4690K 3.5 GHz, 16 Gb ram, GeForce 650 Ti 2 Gb, X-Fi Xtreme Music, WinXPWin7 Jag är INFP, inte den brutala, godamnit. CFTC Bedrägeri Advisories Commodity Futures Trading Commission (CFTC) Office of Consumer Outreach och Securities Amp Exchange Exchange Commission Office of Investor Education och Advocacy utfärdar denna Investor Alert för att varna om bedrägliga system med binära alternativ och deras handelsplattformar. Dessa system innehåller enligt uppgift att vägra att kreditera kundkonton, förneka fondbidrag, identitetsstöld och manipulering av programvara för att generera förlorande affärer. Binära alternativ Binära alternativ skiljer sig från mer konventionella alternativ på betydande sätt. Ett binärt alternativ är en typ av optionsavtal där utbetalningen helt och hållet kommer att bero på resultatet av ett jano-förslag. Jano-propositionen avser typiskt huruvida priset på en viss tillgång som ligger till grund för det binära alternativet kommer att stiga över eller falla under en viss mängd. Till exempel kan yesno-förslaget kopplat till binäralternativet vara något så enkelt som om aktiekursen för XYZ-bolaget kommer att vara över 9,36 per aktie klockan 2:30 på en viss dag, eller om priset på silver kommer att vara över 33,40 per uns kl 11:17 på en viss dag. När optionsinnehavaren förvärvar ett binärt alternativ finns det inget ytterligare beslut för innehavaren om huruvida det binära alternativet ska utövas eller inte, eftersom binära alternativ ökar automatiskt. Till skillnad från andra typer av alternativ ger ett binärt alternativ inte innehavaren rätt att köpa eller sälja den underliggande tillgången. När det binära alternativet löper ut får optionsinnehavaren antingen en förutbestämd summa pengar eller ingenting alls. Med tanke på struktur för hela eller ingenting utbetalning, kallas binära alternativ ibland som alternativ för alla eller alternativa alternativ. Binära optioner Trading Platforms Vissa binära alternativ är noterade på registrerade börser eller handlas på en utsetts kontraktsmarknad som är föremål för tillsyn av USA: s tillsynsmyndigheter, såsom CFTC eller SEC, men det här är bara en del av binäroptionsmarknaden. Mycket av den binära optionsmarknaden fungerar via Internetbaserade handelsplattformar som inte nödvändigtvis uppfyller gällande amerikanska lagstiftningskrav. Antalet internetbaserade handelsplattformar som erbjuder möjligheten att köpa och handla binära alternativ har ökat de senaste åren. Ökningen av antalet plattformar har resulterat i en ökning av antalet klagomål om bedrägliga marknadsföringssystem som inbegriper binära options trading plattformar. Vanligtvis kommer en binär alternativ Internetbaserad handelsplattform att be en kund att sätta in en summa pengar för att köpa ett binärt alternativsamtal eller sätta kontrakt. Till exempel kan en kund bli ombedd att betala 50 för ett binärt optionsavtal som lovar en 50-avkastning om aktiekursen på XYZ Company är över 5 per aktie när optionen löper ut. Om resultatet av jano-förslaget (i det här fallet att aktiekursen för XYZ Company överstiger 5 per aktie vid den angivna tiden) är nöjd och kunden har rätt att erhålla den utlovade avkastningen, sägs det binära alternativet löpa ut i pengarna. Om resultatet av jano-propositionen emellertid inte är uppfyllt, sägs det binära alternativet utgå ur pengarna och kunden kan förlora hela den deponerade summan. Det finns variationer av binära optionsavtal där ett binärt alternativ som löper ut ur pengarna kan bereda kunden att få återbetalning av en viss liten del av insättningen till exempel, men det är inte typiskt fallet. Faktum är att vissa binära alternativ Internetbaserade handelsplattformar kan överstiga den genomsnittliga avkastningen på investeringar genom att annonsera en högre genomsnittlig avkastning på investeringar än en kund borde förvänta sig med hänsyn till utbetalningsstrukturen. Till exempel, i exemplet ovan, med antagande av en 5050 chans att vinna, har utbetalningsstrukturen utformats på ett sådant sätt att den förväntade avkastningen på investeringen faktiskt är negativ. vilket resulterar i en nettoförlust för kunden. Detta beror på att konsekvensen om alternativet löper ut av pengarna (ungefär en 100 förlust) väger väsentligt utbetalningen om alternativet löper ut i pengarna (cirka 50 vinst). Med andra ord, i exemplet ovan kan en investerare förvänta sig att i genomsnitt förlora pengar. Investorklagomål relaterade till bedrägliga binäroptionshandelsplattformar CFTC och SEC har fått många klagomål om bedrägeri i samband med webbplatser som erbjuder möjlighet att köpa eller handla binära alternativ via internetbaserade handelsplattformar. Klagomålen faller i minst tre kategorier: vägran att kreditera kundkonton eller återbetala medel till kunder identitetsstöld och manipulering av programvara för att generera förlorande affärer. Den första kategorin av påstådd bedrägeri innebär att vissa Internetbaserade binäroptionshandelsplattformar vägrar att kreditera kundkonton eller återbetala medel efter att ha accepterat kundpengar. Dessa klagomål involverar vanligtvis kunder som har deponerat pengar i sina binära optioner handelskonto och som sedan uppmuntras av mäklare via telefon att lägga in ytterligare medel på kundkontot. När kunder senare försöker ta tillbaka sin ursprungliga insättning eller den avkastning de har blivit utlovade, upphäver handelsplattformarna kundernas återkallningsförfrågningar, vägrar att kreditera sina konton eller ignorera sina telefonsamtal och e-postmeddelanden. Den andra kategorin av påstådd bedrägeri innebär identitetsstöld. Exempelvis klagar vissa klagomål på att vissa internetbaserade binära alternativ handelsplattformar kan samla kundinformation, såsom kreditkorts - och körkortsl data för ospecificerade användningar. Om en binär alternativ Internetbaserad handelsplattform begär fotokopior av ditt kreditkort, körkort eller annan personlig information, lämna inte informationen. Den tredje kategorin av påstådd bedrägeri innebär att man manipulerar binäroptionshandeln för att generera förlorade affärer. Dessa klagomål hävdade att de Internetbaserade binäroptionshandelsplattformarna manipulerar handelsprogramvaran för att snedvrida binära alternativpriser och utbetalningar. Till exempel, när en kundhandel handlar, förlängs nedräkningen till utgången godtyckligt tills handeln blir en förlust. Oregistrerade Transaktioner, Operationer, Mäklare-Återförsäljare eller Handelsutbyten Otillåtna Options Transaktioner Utöver pågående bedräglig verksamhet kan många binäroptionshandelsplattformar fungera i strid med andra tillämpliga lagar och förordningar, inklusive vissa registrerings - och regelverkskrav från CFTC och SEC , såsom beskrivs nedan. Vissa registrerings - och regleringskrav för SEC Till exempel kan vissa binära alternativ vara värdepapper. Enligt lagen om federala värdepapper får ett företag inte lovligt erbjuda eller sälja värdepapper såvida inte erbjudandet och försäljningen har registrerats hos SEC eller ett undantag från sådan registrering gäller. Till exempel, om villkoren i ett binärt optionsavtal ger en angiven avkastning baserat på priset på en företags värdepapper, är binäroptionskontraktet en säkerhet och får inte erbjudas eller säljas utan registrering, såvida inte ett undantag från registrering är tillgängligt. Om det inte finns någon registrering eller ett undantag, skulle erbjudandet eller försäljningen av det binära alternativet till dig vara olagligt. Om någon av de produkter som erbjuds av binär options trading plattformar är säkerhetsbaserade swappar kommer ytterligare krav att gälla. Dessutom kan vissa binära alternativ handelsplattformar fungera som oregistrerade mäklare-återförsäljare. En person som bedriver verksamhet med att utföra värdepappertransaktioner för andra människors konton i USA måste allmänt registrera sig hos SEC som mäklare. Om en binär options trading plattform erbjuder att köpa eller sälja värdepapper, genomföra transaktioner i värdepapper, eller motta transaktionsbaserad ersättning (till exempel provisioner), skulle det troligtvis vara registrerat hos SEC. för att avgöra om en viss handelsplattform är registrerad hos SEC som mäklare, besök FINRAs BrokerCheck. Vissa binära options trading plattformar kan också fungera som oregistrerade värdepappersutbyten. Detta skulle vara fallet om de matchade order i värdepapper från flera köpare och säljare med hjälp av etablerade icke-diskretionära metoder. Det finns dock fall där en registrerad mäklarehandlare med ett handelssystem eller plattform lagligen inte har någon skyldighet att anmäla sig som börs. Vissa registrerings - och regleringskrav för CFTC Det är olagligt för enheter att begära, acceptera erbjudanden, erbjuda eller gå in i affärsoptioner transaktioner (till exempel utländska valutor, metaller som guld och silver och jordbruksprodukter som vete eller majs) med amerikanska medborgare, såvida inte de alternativa transaktionerna utförs på en bestämd kontraktsmarknad, en befriad handelskarta eller en bona fide utrikeshandelsstyrelse eller genomförs med amerikanska kunder som har en nettovärde som överstiger 5 miljoner. För att se den senaste listan över utbyten som betecknas som kontraktsmarknader, kolla CFTC-webbplatsen. Det finns för närvarande bara tre utvalda kontraktsmarknader som erbjuder binära alternativ i USA: s Cantor Exchange LP Chicago Mercantile Exchange, Inc. och Nordamerika Derivatives Exchange, Inc. Alla andra enheter som erbjuder binära alternativ som är transaktionsalternativ för råvaruhandel gör det olagligt. Ytterligare enheter som begär eller accepterar order för råvarupaketransaktioner och bland annat accepterar pengar för att marginalisera, garantera eller säkra transaktionerna om råvaruprodukter måste registrera sig som en Futures Commission Merchant. Entiteter som fungerar som motpart (det vill säga de tar den andra sidan av transaktionen från kunden i motsats till matchande order) för transaktioner med utländsk valutaoptioner för kunder med en nettovärde på mindre än 5 miljoner måste registreras som en Retail Foreign Exchange Handlare. På grund av deras bristande efterlevnad av gällande lagar kan du, om du köper binära alternativ som erbjuds av personer eller enheter som inte är registrerade med eller omfattas av tillsyn av en amerikansk tillsynsmyndighet, inte ha full nytta av skyddet för de federala värdepapperen och varor lagar som har införts för att skydda investerare, eftersom vissa skyddsåtgärder och rättsmedel är tillgängliga endast i samband med registrerade erbjudanden. Dessutom kan enskilda investerare inte, i sig, kunna utöva några rättsmedel som är tillgängliga för oregistrerade erbjudanden. Slutord RememberMuch av den binära alternativmarknaden verkar via Internetbaserade handelsplattformar som inte nödvändigtvis uppfyller gällande amerikanska regelverkskrav och kan vara föremål för olaglig verksamhet. Investera inte i något som du inte förstår. Om du inte kan förklara investeringsmöjligheten med några ord och på ett förståeligt sätt kan du behöva ompröva den potentiella investeringen. Innan du investerar i binära alternativ, bör du vidta följande försiktighetsåtgärder: 1. Kontrollera om binär options trading platform har registrerat erbjudandet och försäljningen av produkten med SEC. Registrering ger investerare tillgång till viktig information om villkoren för den produkt som erbjuds. Du kan använda EDGAR för att avgöra om en emittent har registrerat erbjudandet och försäljningen av en viss produkt med SEC. 2. Kontrollera om binäroptionshandelsplattformen själv är registrerad som byte. För att bestämma om plattformen är registrerad som en börs, kan du kolla SECs webbplats om utbyten. 3. Kontrollera om binäroptionshandelsplattformen är en utsedd kontraktsmarknad. För att avgöra om ett företag är en utsetts kontraktsmarknad kan du kolla CFTCs webbplats. Slutligen, innan du investerar, använd FINRAs BrokerCheck och National Futures Associations Background Affiliations Status Information Center (BASIC) för att kontrollera registreringsstatus och bakgrund för en firma eller finansiell professionell som du överväger. Om du inte kan verifiera att de är registrerade, handla inte med dem, ge dem inte några pengar och dela inte dina personuppgifter med dem. Närstående information CFTC Office of Consumer Outreach har tillhandahållit denna information som en tjänst till investerare. Det är varken en juridisk tolkning eller ett uttalande om CFTC-politik. Om du har frågor angående betydelsen eller tillämpningen av en viss lag eller regel, vänligen kontakta en advokat som specialiserar sig på värdepappersrätt. En omfattande guide för korrekt installering och redigering av ENB för både n00bs och gurus - av S. T.E. P. Team och bidragande medlemmar GUIDE FORUM THREAD SUPPORT FORUM POST-PROCESSOR FÖRSLAG Introduktion ENB är förkortad för ENBSeries, som är en efterbehandlingsmotor med versioner tillgängliga för många spel, inklusive Skyrim. Den här guiden kommer att hjälpa nykomlingar att bli bekant med grunderna för att installera och använda ENBSeries och kommer också att svara på många frågor som är tillämpliga på alla användare från dem som vill installera och konfigurera ENBoost eller en fullblåst ENB-förinställning, såväl som avancerade användare och ENB-förinställda utvecklare som vill referera till mer teknisk information. Huvudguiden är skriven för att ta itu med nybörjare och avancerade användare med snabbstart i åtanke. Länkar till mer information och tillhörande guider ingår. Vad är ENB ENBSeries (ENB) en modifieringsmodul (mod) som skapats och underhålls av Boris Voronstov. Vad detta innebär är att ENBSeries lägger till digitala förbättringar för spel endast genom att ändra videoutgången efter (eller posta) avkodningsprocessen för speltillgångar i det ursprungliga grafiska resultatet. Initial efterbehandling sker av spelskärmsprogrammet. och ENBSeries bygger på denna första efterbehandlingen med hjälp av mer avancerade tekniker som spelskärmsmotorn antingen är oförmögna eller helt enkelt inte implementerar sig själv. Detta uppnås genom att använda en anpassad API i form av ett dynamiskt länkbibliotek (DLL) till spelskärmsmotorn. Förutom avancerad efterbehandling av skuggor implementerar ENBSeries även en minneshanterare, kallad ENBoost, som förbättrar effektiviteten av videominneshantering, vilket resulterar i ökad prestanda och stabilisering, förutom den ökade kvaliteten som tillhandahålls av efterbehandlingsmotorn. Om det var för tekniskt är ENBSeries (ENB) en mod som tillåter författare att göra egna förinställningar (vanligen kallad ENB) som förändrar vissa effekter, som belysning, och förbättrar eller ersätter andra, som skuggor och solen. Varje förinställning kan erbjuda ett antal utseenden och känslomiljöer för spelet som det används för. Såsom att ge en kallare eller varmare färgpalett, fantasi eller realistiska ljusmiljöer, och antingen mer livlig eller dyster mättnad. Kombinationerna är oändliga och det finns sannolikt en ENB-förinställning som passar perfekt för varje användares personliga smak. Men alla de extra effekterna kommer ofta till en kostnad för prestanda. Lyckligtvis ger de flesta författare prestationsversioner av sina förinställningar som är lättare på resurser. Vad är ENBoost ENBoost? En minneshanteringsfunktion läggs till ENBSeries för att ta itu med kraschar och frysar i samband med den välkända systemminne (RAM) - gränsen för 32-bitars applikationer som Skyrim. Det är en stor del av en lösning med flera delar. STEP rekommenderar att man hanterar denna begränsning (se avsnitt 2.C. Extenders i STEP Guide). ENBoost ingår i ENBSeries grafiska modifiering och ingår nu i alla ENB-förinställningar med hjälp av ENBSeries v0.192 och nyere. ENBoost kan också implementeras som en fristående video-grafikminnehanterare för Skyrim utan att implementera ENB efterbehandlingseffekter. För att förstå hur ENBoost fungerar är det viktigt att först veta hur Skyrim hanterar minne. Det huvudsakliga Skyrim-spelet körbar, TESV. exe, är en 32-bitars Large-Address-Aware (LAA) - applikation. Det betyder att även om TESV. exe endast kan använda maximalt 2 GB systemminne på 32-bitars Windows-system, kan det få tillgång till upp till 3,1 GB systemminne (4 GB - cirka 900 MB systemresurser) på 64-bitarssystem. För att driva grafikkortet med visning av Skyrims 3D-renderad grafik måste TESV. exe lagra objektgeometri (formerna av saker i spelet) och texturdata som är cachade i minnet, vilket sedan kopieras till ditt grafikkort VRAM för visning. Minnesgränsen är inte ett problem med en omodlad Skyrim eftersom den cachade dataen laddas och laddas dynamiskt för att skapa utrymme för nya data efter behov, och det fyller nästan aldrig helt TESV. exes tillgängligt RAM. Men när mods läggs till Skyrim ökar minnet som behövs för cachade data, och de mer mods som används, speciellt högre upplösningstekniska mods. Ju högre chans att TESV. exe kommer slut på minne. När detta händer, kraschar programmet antingen eller vissa objekt blir inte gjorda. ENBoost övervinner denna minnesbegränsning av. Använda tillgänglig VRAM på ditt grafikkort och använd systemminne utanför TESV. exe för dynamiskt allokerad cachad data. Den andra metoden uppnås genom att köra en körbar namngiven enbhost. exe. vilket lägger till ytterligare 4 GB minne tillgängligt för ENBSeries att hantera per instans. Effektiviteten och prestandan hos ENBoost bestäms av ett antal faktorer, såsom storleken på system RAM VRAM, kvalitet på grafikkort, version av Windows OS, CPU, och till och med moderkort minnes kanal hastighet. Lyckligtvis har ett antal ENBoost användarinställningar lagts till för att ta hänsyn till det enorma utbudet av användarsystemkonfigurationer. ENBoost Installation ENBoost Quickstart Instruktioner 160160160160160160Notice: ENBoost är inte ENB i sig. I stället implementerar ENBoost fristående konfiguration endast ENBs minnehanteringsfunktioner utan de belysningsanordningar som de flesta människor associerar med ENB. Således är ENBoost en viktig förlängning som STEP rekommenderar för ALLA användare, även de som inte kör ENB korrekt. ENBSeries (med all sin ära) Såsom beskrivs i introduktionen ovan omfattar en ENB Preset (aka ENB) alla funktioner i ENBSeries, inklusive ENBoost och alla efterbehandlingsfunktioner. ENBSeries v0.236 vs v0.279 De senaste versionerna av ENBSeries som är tillgängliga för nedladdning är v0.236, v0.262 och v0.279. De flesta ENB-förinställningar som fortfarande är aktiva har uppdaterats för att använda en av dessa versioner eller har sagt att de är kompatibla med dem. Alla ENB-förinställningar som använder en version före v0.236 är sannolikt föråldrade och kan eventuellt få problem med de senaste ENBSeries-versionerna. De förinställda rekommendationerna nedan är aktuella för minst en av dessa versioner. Så, vad är skillnaden? Det har skett flera förbättringar mellan utgåvorna. Från v0.236 till v0.279 har följande lagts till: Parallax för terräng Muddiness kontroll av vatten Molnskuggor Volymetriska strålar Mist effekt Supersampling för omgivande ocklusion Edge AA på laddningsskärmar Optimering av omgivande ocklusion plus ett nytt visualiseringsverktyg för Förinställda författare och tweakers Förbättrad blandning av vissa effekter Buggfixar: Belysning Detaljerad skuggning tillagt för glödlampor: halvklot och strålkastare Övriga prestandaoptimeringar Övriga buggfixar ENBSeries Installation Detta är en grundläggande snabbstart för att konfigurera ENBSeries. De flesta ENB-förinställningar innehåller emellertid installatörer eller detaljerade installationsanvisningar för deras egen. Dessa instruktioner ger hjälp där vissa ENB-förinställningar saknas. Fördröj alltid de förinställda instruktionerna först och använd dessa instruktioner för att fylla i blankorna vid behov. Ladda ner den senaste binära ENB-filen. Länkarna längst ner på sidan lista alla binärer. Välj den senaste filen (vanligtvis den högst uppe på listan), klicka sedan på knappen längst ner på sidan på nästa sida. Välj och hämta en förinställning från Nexus (eller se några av våra föreslagna förinställningar nedan). Om det behövs för den valda förinställningen, ladda ner ENB-hjälpen. och extrahera enbhelper. dll in i. skyrimenbseries. skapa katalogen om det behövs. 160160160160160160Notice: Hjälpsfilen krävs av ENB v0.250 för support per väder och är vanligtvis försedd med förinställningen om förinställningen kräver det. Extrahera d3d9.dll och enbhost. exe från WrapperVersion-mappen i ENB-arkivet (enbseriesskyrimv0xxx. zip) i. skyrim. Alternativt. Om WrapperVersion inte fungerar som annonserat, försök InjectorVersion. Ta bort eventuella existerande rester av Wrapper-versionen och extrahera bara enbhost. exe. ENBInjector. exe. enbinjector. ini. enblocal. ini. och enbseries. dll-filer från InjectorVersion-mappen till. skyrim. 160160160160160160Notice: Om du kör injektorversionen måste ENBInjector. exe köra i bakgrunden innan du börjar spelet eller ENBSeries fungerar inte. Konfigurera enblocal. ini enligt ENBoost-rekommendationerna, med undantag för följande väsentliga skillnader: GLOBAL UsePatchSpeedhackWithoutGraphicsfalse UseDefferedRenderingtrue Konfigurera skyrimprefs. ini enligt följande: Visa iMultiSample0 bFloatPointRenderTarget1 Kontrollera även Slothabilitys ENBSeries Installationsvideo för en mycket bra videohandledning om grundläggande ENB Installation. Varning Om Enblocal. ini Vissa ENB-förinställningar kommer att innehålla enblank. ini-fil. Detta rekommenderas inte, och användarna bör inte skriva över sin egen fil med den som ingår i vissa förinställningar. Anledningen till detta är att den här enblokala filen är avsedd att användas för varje användares personliga system. Endast ungefär en tredjedel av filen är förinställd. Bästa praxis är att användarna ska öppna sin personliga enblocal. ini-kopia tillsammans med filen som ingår i förinställningen och kopiera endast över ändringarna från följande avsnitt: Rekommenderade ENB-förinställningar Sedan införandet av ENBSeries för Skyrim har hundratals ENB-förinställningar skapats , de flesta har inte uppdaterats för att använda den senaste versionen av ENBSeries, se därför den valda ENB Presets dokumentationen för att säkerställa att den korrekta versionen av ENBSeries laddas ned. Det finns ENB-förinställningar som kommer i nästan alla stilar och färger. Som sådant kan det här avsnittet vara extremt subjektivt. STEP föreslår att du surfar runt för att hitta den perfekta förinställningen för att passa användarnas personliga preferenser. Det finns inte en officiell STEP rekommenderad ENB Preset (ännu), men nedan är några bra, allmänt använda förinställningar och information om dem. För att göra ett förslag eller en kommentar om föråldrad information för de listade ENB-förinställningarna, gör det på ENB Guide Thread. För allmänna installationsanvisningar, se avsnittet Installation men det rekommenderas starkt att följa författarens installationsanvisningar som finns på ENB Presets Nexus-sidan. Vividian - Weather and Lighting Baseline. Tundra ENB stöder för närvarande ENBSeries v0.266. Beskrivning. Tundra ENB är kanske inte lika populär eller välkänd som de andra på listan men det ska inte tas lätt. Tundra ENB syftar till att vara mångsidig genom att ge tre olika atmosfärsversioner som borde passa ett brett utbud av preferenser från fantasi till kall och hård. Även om den här förinställningen kan användas utan det, författar författaren att ha ELFX installerad. En negativ för vissa användare kommer att vara att Tundra ENB inte stöder CoT och författaren hävdar att Preset sannolikt aldrig kommer att stödja det på grund av den enorma mängden arbete som det skulle göra. Versioner Tundra ENB kommer i tre versioner: Levande: författaren säger det bäst, Vibrant är för dem som vill slakta troll på LSD. Även om det inte är galet, har den här versionen mer mättade och livfulla färger, mer blom och en ljusare atmosfär som ger en mer fantasiförsörjning till spelet. Varm: Den här versionen var författarna försök att hålla sig nära vaniljfärgerna för att behålla den ursprungliga atmosfären. Färgerna har bara betonats lite mer och det är sannolikt den mest populära versionen. Chilly: designad med mindre fokus på färg och mer på att få en kall atmosfär i Skyrim. Färgerna i dessa versioner är inte mättade eller betonade och har en blå överton. Faktum är att färgerna någonsin är så lite utspolade som ger spelarna en känsla av den kalla miljön. Skyrim är verkligen Denna version kan också ses som lite dyster på grund av nyansering, men det ger en uppfriskande upplevelse till ett gammalt spel. Skotten ovan är en blandning av dessa versioner. Prestanda Tundra ENB är inte gjord med prestanda som en viktig fråga, men det finns två versioner tillgängliga för high-end och mid-range-system. Det betyder inte att dessa alternativ kommer att förlamna ditt system, men författaren gör det inte och det är osannolikt att det ger en prestandaversion på grund av att dessa krav är avstängda vilket skulle ändra utseende och känsla för förinställningen. Författaren kör ett avancerat kort, så användarna inte får den prestation de önskar kommer sannolikt att behöva göra lite anpassning av sig själv. Tundra ENB-funktioner Några av funktionerna i Tundra ENB inkluderar: Tre anpassade smaker att välja mellan Anpassade väder för dimma, snöiga, stormiga, regniga, aska, grumliga och klara väder Kompatibilitet med nära ögon effekter och Predator Vision Övriga ENB-förinställningar Ovan nämnda ENB Förinställningar är ett mycket litet urval av förinställningarna som finns på Nexus. De är både populära och aktuella, men användarna uppmanas att utforska andra alternativ för att hitta ENB-förinställningen som passar deras stil. Användare kan söka Nexus och bläddra igenom de tillgängliga 100 ENB-förinställningarna. ENB-Complimenting Mods Nedan finns några mods som normalt fungerar bra när de kombineras med ENB Presets, men se till att du väljer den valda ENB Presets dokumentationen för mod-kompatibilitet innan du använder någon av modsmen nedan. Darkness Dark Dungeons för ENB - Den här moden berättar för ENB att göra dungeons som om natten. Många ENB inkluderar frivilliga filer för mörkare grottor, fängelsehålor och nätter. Kontrollera med ENB-förinställningen för dessa alternativ innan du använder en tredje part för detta. Vissa belysningsmods är kanske inte kompatibla. Fixerar Skyrim Particle Patch för ENB - Detta fixar shaders eller blandar egenskaper på vissa objekt maskar som har sina parametrar inställda felaktigt. Några ENB-förinställningar inkluderar den här patchen under installationen eller tillhandahåller den som en valfri fil. Dimma Ta bort Inredning Dimma V2 - Detta tar bort den omgivande inre dimma som finns inomhus på många ställen. Den har stöd av alla DLC. Inredning och Dungeon Fog Remover - Avlägsnar helt dimma från de flesta dungeon och inomhusplatser. Denna mod är kompatibel med Removed Interior Fog V2 ovan, de två kan användas tillsammans. Revolverad yttre dimma - Detta minskar tätheten av yttre dimma och ökar avståndet att det börjar bli ogenomskinligt. Om du använder RCRN, finns en kompatibilitetsversion som ska användas istället. Vissa mods som ofta kombineras med ENB: er är inte kompatibla med de modsättningar som nämns här (dvs Climates of Tamriel, Realistic Colors och Real Nights, etc). Som bra modding övning, läs Läsme av vilken mod som används. Verktyg ENB FXAA SweetFX Manager och Remover - Ta bort ENB och FXAA-installationer och ger slots att ladda olika ENB-konfigurationer för snabb och smärtfri växling. IMAGINATOR - Visual Control Device för Skyrim - In-game-verktyg som möjliggör justering av färg och ljusinställningar som ljusstyrka, färgton, kontrast, mättnad etc. För många användare har det varit ett användbart sätt att justera justeringsfärger och belysning i spelet med eller utan ENB. DYNAVISION - Dynamisk djup av fält - lägger till en kontrollerbar dynamisk djupfält och autofokus till Skyrim. 160160160160160160Notice: IMAGINATOR har till stor del ersatts av ENBSeries GUI Editor nu med i alla ENBSeries versioner. DYNAVISION har till stor del ersatts av Custom DoF som tillhandahålls av förinställda författare. ENB Extensions Följande komponenter och tweaks är valfria och INTE krävs för ett framgångsrikt ENB-genomförande. SMAA (Rekommenderas starkt) För ENB-användare, vilken version av ENBSeries som helst efter v0.119, stöds inte maskinvaran AA längre. Därför har ENB-användare endast följande alternativ tillgängliga för dem ENB EdgeAA, SMAA eller SweetFX med hjälp av en injektor. För användare på low-end-system är ENBs EdgeAA förmodligen det bästa valet eftersom det kommer med nästan ingen prestandaförlust. SubPixel Morphological Anti-Aliasing (SMAA) är en fantastisk efterbehandling anti-aliasing metod. SMAA bearbetas efter ENBSeries-processen, som ger nästan lika hög kvalitet på MSAA, vid en fraktion av prestationsträffen. Användare kan också använda SMAA-sprutan med EdgeAA aktiverad för att möjliggöra en ännu bättre bildkvalitet. SMAA är ett bra ersättare för förare AA eller spelmotorerna AA för användare på mellan - och avancerade maskiner. Så för dessa användare är SMAA det bästa alternativet. Det är också värt att notera att SMAA-injektorn kan användas utan ENB som fristående ersättare för spel eller förare AA-metod. Även om vissa ENB-förinställningar kanske inte innehåller SMAA i sina förpackade filer, är det fortfarande möjligt att använda SMAA med någon förinställning så länge det inte finns någon ytterligare d3d9.dll som redan används i avsnittet PROXY i enbseries. ini-filen. För att installera SMAA gör du följande: Om SMAA inte levereras av ENB-förinställningen kan användarna ladda ner den här härifrån. Extrahera filen laddad till önskad plats I mappen d3d9 (använd inte filerna från mappen d9d10.) Byt namn på d3d9.dll till d3d9smaa. dll. Användare av icke-ENB behöver inte byta namn på den här filen. Kopiera nu följande filer till root Skyrim-katalogen (inte datakatalogen): d3d9smaa. dll injector. ini SMAA. h SMAA. fx För att aktivera SMAA med ENBSeries, ange följande i avsnittet PROXY i enblocal. ini-filen: To ändra kvaliteten på SMAA, öppna filen injector. ini i en textredigerare (t. ex. Anteckningar) och ändra den förinställda parametern: Tillgängliga kvalitetsinställningar listas ovanför parametern. Standardinställningarna är: Låg är 60 kvalitet, Medium är 80, High är 95 och Ultra är 99 kvalitet. Detta liknar 2xAA, 4xAA, etc och varje steg högre kommer med mer av en prestandaförlust. Dessutom kan en anpassad förinställning skapas i SMAA. h-filen, som visas i bilden nedan för Uber-förinställningen, men detta är en mycket avancerad process. Det är därför inte rekommenderat för de flesta användare och kommer inte att diskuteras här. För användare som vill lära sig mer om SMAA finns det en mycket djupgående och teknisk PDF som finns här. ELE (Enhanced Lighting for ENB) Enhanced Lighting för ENB (ELE) är en uppsättning mods, av författaren JawZ, som syftar till att balansera belysningen av Skyrim. Det anpassar varje typ av belysning i spelet för att både göra Skyrim bättre med ENBSeries och för att underlätta för förinställda författare att anpassa och balansera sina förinställningar utan att behöva offra ett belysningsområde över en annan. Det finns för närvarande sex moduler till ELE, som alla balanserar ett separat belysningsområde i spelet. Dessa är yttre belysning och väder, interiörbelysning, glödlampor, FX-effekter, stavning och facklampor och pluggar. Dessa moduler är fortfarande ett pågående arbete. Av dessa moduler är Interior Lighting det mest kompletta och det mest använda av ENB förinställda författare hittills. Var och en av dessa moduler diskuteras vidare nedan. Ladda ner . Det finns också en ENB Preset skapad av JawZ som använder en lätt ELE inställning. Denna ENB-förinställning skapades som en moddersresurs, men kan användas som en fristående förinställning. Det är väldigt lätt på prestanda, ger vaniljliknande färger och ger också grundläggande förbättringar av ENBseries som förbättrade skuggor. Modders kan använda det för att förbättra vissa vaniljproblem. Författare kan använda den för att skapa egna ENB-förinställningar. Installera ELE Installera ELE-modulerna (beskrivs nedan) kommer vanligtvis inte att resultera i ett resultat som ser bra ut med den valda ENB-förinställningen. Förinställningar måste vara utformade för att fungera med ELE eller resultaten från att installera den kanske inte är önskvärda. Oftast, om en författare utformar sin förinställning runt ELE, blir det inbyggnadsbelysningsmodulen eftersom den är den mest kompletta av alla moduler och ger författarna bättre kontroll över inuti utrymmen än utan det. Installera ELE är lika enkelt som att installera någon annan mod. Hämta bara den önskade modulen och installera dem med hjälp av en modhanterare som Mod Organizer. Lastbeställning är mycket viktig när ELE kombineras med andra belysningsmodeller. Författaren har vänligen tillhandahållit flera exempel på beställa som utformats kring olika inställningar som bör ge en referenspunkt för de flesta användare. Han har också lämnat en lista över populära belysningsmodeller som är och arent kompatibla med de enskilda modulerna. Den här listan är inte bara till hjälp för modders, utan också för förinställda författare. Författare kan använda kompatibilitetslistan när man bestämmer vilka belysningsjusteringar som ska stödjas med sina förinställningar, om de väljer att använda någon av ELE-modulerna. ELE - Weathers Lite BETA I denna modul har weathers fått mer naturliga färger och de kommer inte längre att vara beroende av bildrymder. Vädrar har också fått bättre nattdag upptäckt under dagtid, natt, soluppgång och solnedgång. Solljus har blivit balanserat i alla väder och skuggor har redigerats för att bättre förbättra det visuella utseendet på SkyLighting-effekten. Skybanding har också minskat avsevärt med denna modul. Vissa visuella fel som mörka horisonter under vissa väder har åtgärdats. Slutligen ingår en ny soltextur som följer med väderförändringarna. Det förbättrar funktionen Sun Rays, har ingen korn, nollbandning och överexponerar inte det mesta av himlen som vaniljsoltexturen gör. ELE - Lite Detta är standardversionen av ELE och har inbyggnadsbelysningsmodulen kombinerad med dessa andra moduler: ELE - Spell och Torch Lighting. ELE Plugin - RS Ljus Färg. och ELE Plugin - FX Emittance. För mer information om dessa enskilda moduler, se nedan. ELE - Inomhusbelysning Inredningsbelysningsmodulen täcker ändringar i bildrymder och belysningstemplar som har blivit balanserade för mer naturligt förekommande färger. Bildrummen och LightingTemplates har också fått namnet baserat på vilken typ av interiörcell de påverkar. Detta har gjorts för förinställda författare så att de helt enkelt kan redigera en viss interiellcellstyp utan att påverka något annat. Inre skuggor har också redigerats så att de lyser ordentligt och placeras utifrån det yttre ljuset som lyser in från sprickor i väggarna eller baserat på mängden fönster i den inre cellen. Interior DirectLighting har blivit tweaked för att användas bättre som en indirekt belysning som författaren anser tjänar som en bra karaktärsbelysning, därför har riktningen och färgen hos DirectLighting båda blivit tweaked mot den änden. Den visuella buggen med fängelsehålor ser ljus ut som dagsljus som också korrigerats. Slutligen har alla interna klassade celler fixats så att de ser mer naturliga utifrån platsen. Kynareth Temple är till exempel en ljusklassig inredning medan Dragonsreach Basement är ett mörkt klassificerat interiör, därför kommer belysningen nu att matcha inklassen. Lampor Lampan Lampor täcker glödlampor för både interiörer och exteriörer. Lampor är det ljus som avger från eldstäder, ljus och ljuskronor bland annat. Lampa placering har korrigerats och nya nya färgämnen tilldelats till dem baserat på verkliga källor. Glödlamporna har också namngetts baserat på vilken typ av ljuskälla de placeras på så förinställda författare kan redigera en viss glödlampstyp utan att påverka någon av de andra glödlampstyperna. FX-effekter FX-effekter-modulen hanterar alla FX-ändringar som införs av ELE-sviten. Det gör ändringar i Windows dynamiska ändringar så att ENBSeries, i sig, kan ha full kontroll över dessa ändringar. Denna modul kommer också att justera placeringen av FX-effekter, samt lägga till eller ta bort några FX-effekter baserat på författarnas dom. Stavnings - och facklampans stavnings - och facklampans modul ändrar färg, radie och intensitet för alla stavlampor medan du gör detsamma för Torch-lampan också. Precis som med de andra modulerna redigerar man belysningen för att få en mer naturlig färg och ändrar specifikt stavningsbelysningen för att passa de olika typerna av stava mer exakt. ELE Plugin - RS Light Color Detta plugin skapades för Relighting Skyrim och är därmed fullt kompatibelt med det men det är också kompatibelt med alla andra belysningsmodifikationer som inte ändrar ParentLight-lampan som finns i objektfönstret i Creation Kit. Det gör ändringar i ParentLight-lamporna genom att ändra färgerna så att de avger en mer naturlig färg baserat på deras placering i Skyrim. Till exempel kommer alla glödlampor placerade vid ljuskällor av brand typ att avge ett naturligt eldljus. ELE Plugin - Falskaar Detta plugin skapades för Falskaar. Det ändrar vissa interna cellmenyvärden för att låta ELE-Interior Lighting-modulen ta full kontroll över Falskaars interiörceller. Denna plugin är nödvändig för Falskaar-användare som vill ha ELE-Interior Lighting som påverkar Falskaars interiörer. På grund av förändringar gör Falskaar mod, utan denna plugin Falskaar interiörer kommer att ha vaniljbelysning. ELE Plugin - FX Emittance I vanilj Skyrim och Relighting Skyrim mod använder den solupplysta glödlampan i interiören en effekt som kallas yttre utsläpp för att få glödlamporna att ändra sin färg baserat på dagens tid, som till exempel under solnedgång och soluppgång . I vanilj är dessa färger vanligt vita och grå främst. Denna plugin ändrar dessa färger mer till mer naturliga färger för en mer realistisk känsla. INI-konfigurationer ENB-konfigurationsfilerna (enblocal. ini och enbseries. ini) innehåller alla de användarkonfigurerbara parametrar som krävs för att anpassa ENBSeries andor Presets. enblocal. ini Typically, enblocal. ini should not change at all among presets (although, a couple of key settings must be changed to enabledisable ENB lighting enhancements offered by ENB proper), so this file is usually conserved among presets as well as ENB updates. For this reason, enblocal. ini configuration settings do not appear in this guide (other than as referenced within the quickstart guides above) but are referenced in an an ancillary guide: ENBlocal INI Guide enbseries. ini Conversely, enbseries. ini can change dramatically among presets, and some presets offer far more configurability than others by way of extensions within the preset. The default enbseries. ini comes packaged with ENBseries itself, but some presets lack certain new settings or contain certain deprecated settings. The configuration file contains all of the user-configurable parameters that dictate the behavior and result of the ENB post-processing engine. There are many configurable parameters, and documenting (or correctly implementing ) them all is challenging to say the least. A comprehensive description of all parameters by section is available in the ENBseries INI Guide: ENBseries INI Guide Using ENB Weathers There is a helper library (enbhelper. dll) that allows edits to parameters for each specific weather in Skyrim. The helper is essentially an API that queries current weather information from Skyrim and applies variants of enbseries. ini parameters using external configuration INIs. These external configuration INIs will override conflicting parameters within the main enbseries. ini file for specific weathers. This allows configuration of, say, bloom settings to differ among different weather types. These weather variations can be very complex (one config per unique Skyrim weather) or very general (one configuration for only a small number of specific weather classes). The helper library and all weather configurations are placed within. skyrimenbseries. Most ENB Presets that are configured to work with multiple Skyrim weathers package the weather helper with installation instructions by default. For those that do not, see the ENB Installation section above for assistance. Enablesdisables use of the weather helper library and configurations to provide ENB customized weathers. 160160160160160160Notice: Configuring an ENB Preset that does not support variation per weather is currently not covered by this Guide. This would be a great addition if anyone would like to provide some basic information. Troubleshooting Performance Tips While ENB Presets greatly enhance the visuals of Skyrim, these additional effects also take a toll on performance. How much of an FPS decrease users experience depends on their system hardware, INI settings, texture mod resolutions, display resolution, and a host of other variables. This is why its virtually impossible to estimate how much any ENB Preset will affect a users personal system. That being said, there are some things users can do to improve their performance. First and foremost its important for users to keep their systems in top gaming condition. Like anything else, if you take care of it, then it will take care of you . Some simple ways to do this: Defrag the hard drives which games are installed on. Do not defrag solid state drives (SSDs) These should NEVER be defragmented and doing so could reduce their lifespan. However, defragging hard disk drives (HDDs) will not only help improve performance while gaming, but can also decrease load times in games and for other applications as well. Although Windows comes with a simple defragging program, STEP recommends either Auslogics Disk Defrag or Puran Defrag Free Edition. If using Auslogics, use the Defrag amp Optimize option since this will also move the most frequently accessed files closer to the front of the drive. Defrag hard drives at least once a month or any time the fragmentation is 10 or over. If users CPUs are being utilized 100 or system RAM is being close to filled, disable all unnecessary programs running in the background while gaming to free up more resources. Anti-virus programs disk access usage can cause slowdowns in saving and loading, and any files scanned. Instead of turning it off, setting it to ignore game directories and any mod directories used will prevent the antivirus from occupying the files in use. It also limits your viral exposure to a trusted folder (trusted if it came from legitimate sources). Some anti-virus programs now have a gaming mode which can be turned on during gaming sessions to automatically reduce the programs resource use on the system. Keep Steam in offline mode. This is just one more thing depleting resources that really isnt needed. GPU settings play a tremendous role in determining quality and performance. Striking the right balance in these settings is essential in achieving a beautiful game with smooth, playable frame rates. Use the guides provided in the STEP guide as a starting point. Adjust and test the settings until the right balance, with smooth game-play, is achieved. The thing to remember here is to be realistic with what the hardware is capable of. Be realistic with INI settings, as well. Over-tweaking can, and will, cause performance issues if the system is not capable of handling the additional strain. Use the STEP recommended tweaks and nothing else until its known whether the system can handle higher settings or not. High resolution textures and higher polygon count meshes also affect performance. There are countless mods which add these higher resolution assets to the game. Careful consideration should be used when adding these assets with an ENB Preset enabled. Experimentation and testing might be required to find the right balance of quality and performance which best fits the system hardware capabilities. Be realistic with screen resolutions. Users are not going to be able to play Skyrim in 4K resolution with a single GTX770AMD 7870. The maximum resolution of the video card is not the maximum resulotion it is capable of playing a heavily modded game with an intensive ENB Preset running. Users may have to lower their screen resolution if they want the full quality that presets provide. Again, its all about balancing visual quality with performance and this will be different for every user. Some of the more intensive ENB effects can also be disabled or lowered in the enbseries. ini file to improve performance at the cost of some quality. Instructions on how to disable these effects can be found in the INI sub-sections of this Guide. Changing to the performance version of some ENB Presets (where available) will essentially do the same thing therefore, users are encouraged to explore that route before disabling effects. If after following these performance tips users are still unable to achieve playable frame rates, the system hardware may not be capable of running ENBSeries or the chosen preset might be too intensive to for it. At this point users may want to consider either using other presets which may not be as demanding on hardware, upgrading their hardware, or not using ENBSeries altogether. CTD on game launch First be positive this is not a missing master issue After youve ruled that out, some users will experience a CTD after installing an ENB Preset due to having missing components of DirectX. The solution is to re-install DirectX 9 for games such as Skyrim and Fallout: New Vegas. Windows users will have to update DirectX by downloading the DirectX End-User Runtimes. If that option doesnt work, try installing the DirectX SDK and running the installer within. Re-installingupdating DirectX should install missing components needed by ENBSeries. Shadow Striping One of the great things about ENBSeries is that it usually fixes shadow striping. Some users, however, will still experience this issue if theyve edited their Skyrim INIs. In the screenshots below its hard to tell from their reduced size in the gallery, but notice the fuzziness along the edges of the shadows and the lines across some of the textures like the post and rock this is shadow striping. If this is preset, adjust the iBlurDeferredShadowMask parameter in the SkyrimPrefs. ini file (MO users will have to adjust it in the INI Editor in MO). It will be set to its default from when the INI files where created by the game launcher, unless users have manually adjusted it. Turning this parameter down to a lower usually results in sharper shadow detail however, turning it down too low can result in striping. Users can adjust this setting from 0-7. If striping occurs while ENBSeries is enabled, increase this parameters value by one, save the change, and test the new setting in-game. Continue to repeat this process until the shadow striping is gone. Usually between 3 and 5 are the best values. If the above is not helping or making the shadows too blurry, adjusting the fShadowDistance parameter may also help. This is the distance at which shadows are drawn from the object. Decreasing this will make these shadows less elongated and help to eliminate striping at lower iBlurDeferredShadowMask values however, adjusting this value too long can also result in unnatural looking shadows. AMDATI Users Set the following in enbseries. ini . In the SHADOW section: When updating drivers be sure to uninstall your current drivers before installing your new drivers. It is also not recommended to use Beta drivers. The current stable drivers can be found here. If you must use anisotropic filtering (AF), then either ENB-enabled or CCC-enabled is fine, but this depends entirely on the capability of your CPU since Skyrim is more CPU-intensive than GPU. ENB-enabled is better, but up to 8x is recommended unless you have at least 2GB of VRAM (generally the 69xx, 78xx, and 79xx series). Possible Crossfire Fix Please apply the following process to ensure Crossfire compatibility: Right-click on your desktop and open the Catalyst Control Center. Enter the 3D Applications Profiles. Choose Use AMD Pre-defined profile in the list at the bottom Select the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Go back to the top, select New application and press the Save button. Choose the TESV. exe application (in the root Skyrim folder) when the browser window pops up. Answer Yes when CCC asks if you want to override the default TESV profile. For users using 13.x drivers Open up the AMD Vision Engine Control Center (or the Catalyst Control Center). Make sure your are in Advanced View mode by clicking Preferences. Select Gaming and choose 3D Applications Profiles. Select Add and browse to and select TESV. exe. TESV. exe should now show up on that page. Select it and scroll down to CrossfireX Mode Select Use AMD Pre-defined profile and locate the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Overwrite the default profile when prompted. Disable ENB In-game A common issue with Depth of Field effects is that it is difficult to see the character while in the creation menu. There is a very simple solution for this. While playing, just press ShiftF12 to disable the ENBSeries processing entirely. This can be quite useful when creating characters or modifying them later via the showracemenu console command. When finished, just press ShiftF12 again to re-enable processing. Long Loading Times Some people may experience long loading times while using ENBSeries. An easy way to decrease your wait is by pressing ShiftF12 before or just after entering the loading screen to disable ENBSeries processing. When the game is loaded press ShiftF12 again to re-enable processing. 160160160160160160Notice: Although this still works, its an old trick for those with v0.119 or older. Starting with ENBSeries v0.265, Boris has fixed the framerate to 60FPS in order to help eliminate this issue ENB Support Forum If the above troubleshooting did not help, please refer to our ENB Support Forum for assistance.
No comments:
Post a Comment